UNGDOMSVÆRN: Unge, der gør en forskel
Der er mange unge, der rigtig gerne vil gøre en forskel og hjælpe andre unge. Derfor er Danske Bank, Børnehjælpsdagen og Fremtidsfabrik gået sammen og har lavet en kampagne, der hedder UNGDOMSVÆRN, hvor elever i 7., 8. og 9. klasse kan hjælpe unge, der bor på døgn-institutioner eller hos en plejefamilie.
Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.
Læs også: Red din klasse.
Eleverne hjælper ved at sælge Børnehjælpsdagens Årsplakat 2013 eller plakater, de selv har lavet i skoletimerne, for der bliver nemlig sat tid af i undervisningen til det gode formål - megasejt! Pengene går til Hjælpeorganisationen Børnehjælpsdagen, der arbejder for at give anbragte børn og unge gode og kompetencegivende oplevelser. Plakaterne, eleverne skal sælge, koster 100 kroner, men for hver plakat, eleverne sælger, får klassen selv 20 kroner.
I videoen herunder kan I se, hvordan unge er med til at støtte UNGDOMSVÆRN:
Foruden, at klasserne gør en forskel og ser, hvordan det er at hjælper andre, så prøver de også, hvordan det er at være en rigtig virksomhed, fordi de selv designer plakaterne og lægger planer for, hvordan de skal sælge dem. Danske Bank har lavet et budgetlægnings-program, der hedder "Control your Money", som klassen kan bruge, når de skal planlægge, hvordan de sælger plakaterne.
Læs også: Alle fortjener respekt.
Kampagnen er udviklet af Fremtidsfabrik og støttet af Danske Bank, og det hele er sat i gang til fordel for Børnehjælpsdagen, der arbejder for at gøre livet bedre for anbragte børn og unge i Danmark.
Læs også: Vil du hjælpe andre?
Få mere at vide om kampagnen i videoen herunder:
Tjek også UNGDOMSVÆRNs fanside på facebook!