Mit liv

Unge vinder priser for velgørenhed

Af Annonce 15. oktober 2013
Bemærk at denne artikel er mere end et år gammel.
Flere skoler har arbejdet megahårdt med kampagnen UNGDOMSVÆRN til fordel for anbragte børn og unge, og nu er vinderne af de bedste og meste kreative kampagner fundet. Se dem her!

UNGDOMSVÆRN er en kampagne, hvor en masse klasser rundt om i Danmark har lavet sjove og kreative kampagner for at samle penge ind til anbragte børn og unge, som bor på en døgninstitution eller hos en plejefamilie.

Eleverne har selv lavet kampagnerne, og i sidste uge kårede Børnehjælpsdagen og Danske Bank de bedste og mest kreative kampagner ved en superfin prisuddeling. De to store vindere blev Hunderup Skolen i Odense og Sønderris Skole i Esbjerg - stort tillykke til de seje elever!

Se også videoen: Unge hjælper andre unge

Hunderup Skolen i vandt salgskonkurrencen, fordi klassen 7. A havde solgt allerflest plakater for Børnehjælpsdagen. Det lykkedes faktisk klassen at sælge plakater for i alt 17.687 kroner! Klassen havde også lavet en flot kampagnesang på melodien "Let It Be", som de opførte til en støttekoncert med lotteri.

Sønderris Skole vandt PR-konkurrencen, fordi de havde lavet den mest kreative kampagne. Skolens tre 8. klasser havde arrangeret et stort sponsorløb med 600 løbere, en spinningkonkurrence og en stor ballon-event, og så havde de lavet en superflot facebookside med billeder og videoer. Samlet set har skolen også solgt flest plakater - beregnet på de tre klasser tilsammen.

Læs også: UNGDOMSVÆRN: Unge, der gør en forskel

Tjek videoen fra prisuddelingen herunder!

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Ungdomsværn arrangeres af Børnehjælpsdagen i samarbejde med Danske Bank.

Se alle de sjove kampagner på UNGDOMSVÆRNs facebookside!

Hvad er det største, du har gjort for en god sag?

Læs mere om