Instagram kommer med ny opdatering, der gør det muligt at filtrere kommentarfeltet på Instagram.
Det sker

Nu er det slut med hate på Instagram

Af Susie Pedersen 1. august 2016
Bemærk at denne artikel er mere end et år gammel.
En opdatering på Instagram har gjort det muligt at begrænse onlinemobning – OG vi elsker det.

Det er ingen hemmelighed, at hate og mobning online er et kæmpe problem. Desværre er det alt for nemt at gemme sig bag skærmen og skrive tarvelige kommentarer på de sociale medier. Nu har Instagram som det første sociale medie gjort noget ved problemet. Nu kan man nemlig snart blokere ord og tegn fra sin Instagramprofil, så de ikke vises i kommentarfeltet. Man kan altså snart sætte et filter på sit kommentarfelt. Genialt.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Læs også: 11 stjernepiger du SKAL følge på Instagram

Derudover vil man efter opdateringen selv kunne slå kommentarmuligheden til og fra ud fra hvert billede, der uploades. Så fremover bliver dit kommentarspor, som du selv ønsker det.

Test dig selv: Deler du for megte på Instagram?

Det er en skam at sådanne begrænsninger er nødvendige, men let’s face it … det er nødvendigt. Og vi synes, det er et virkelig godt initiativ fra Instagram-teamet. Opdateringen vil langsomt blive rullet ud på profilerne rundt om i verden, så hold øje!

I galleriet herunder kan du se, om du vidste alle de her ting om Instagram.

Detvidstedu(måske)ikkeomInstagram

Instagram blev skabt af to fyre i 2010.
Facebook købte Instagram for en milliard dollars i 2012.
Der er flest, der bruger Instagram i USA, Brasilien og Japan.
New York er den mest taggede by.
83 procent af alle delinger har et hashtag med i teksten.
De mest populære hashtags er #love og #selfie.
70 procent af alle, der er på Instagram, bruger app’en mindst en gang om dagen.
Der bliver trykket like 8500 gange I SEKUNDET på Instagram. Wow!
Og der bliver skrevet 1000 kommentarer i sekundet.
Og det mest likede billede nogensinde er Kim Kardashians og Kanye Wests bryllupsbillede, der har over 2,5 millioner likes.
Før Kim og Kanyes billede var det Justin Bieber, der havde rekorden for flest likes.
Filteret Mayfair er det filter, der giver flest likes til et billede. Vildt!
Nike og Starbucks er to af de brands, der bliver fulgt af allerflest brugere.
Det lyder helt vildt, men 37 procent af alle Instagram-brugere har aldrig delt et billede.
På trods af de mange seje filtrere, bliver de fleste billeder delt uden et filter.