Skal du fortælle noget hemmeligt, som ikke skal stå i Messenger for evigt? Så læs lige med her!
Når du først har skrevet noget på Messenger, så er der ingen vej tilbage. Det står der bare, og det bliver det ved med! Men med en ny funktion, der er lige på trapperne, bliver det muligt at vælge, hvor længe beskeden skal blive stående i appen.
Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.
Messenger indfører nemlig ”secret conversations”, der blandt andet beskytter personfølsomme oplysninger – hvis du for eksempel skriver dit cpr-nummer eller kontonummer – så heller ikke Facebook får adgang til dem, og så kan man også vælge, hvor længe en besked skal være synlig, efter den er blevet set.
Det kan være, at du afslører over for din veninde, hvem du er vild med, men du vil ikke have, det skal blive stående for evigt, hvis nu nogle andre skulle få fingrene i din venindes telefon, så du kan vælge, at den kun skal kunne ses i for eksempel fem minutter – det er lidt samme koncept som Snapchat!
Funktionen skulle gerne være tilgængelig for alle i sensommeren eller i løbet af efteråret!
Herunder kan du læse ting, du måske ikke vidste om Facebook!
15tingduikkevidsteomFacebook
Facebook startede som hjemmesiden ”Facemash”, hvor drenge fra Mark Zuckerbergs skole skulle vælge mellem piger fra samme skole og beslutte, hvem der var flottest. Der gik det op for Zuckerberg, at folk var vilde med at se deres virkelige venner på internettet.
Facebook hed først thefacebook.com.
Smartphone-brugere med Facebook installeret åbner i gennemsnit app’en 14 gange om dagen. Wow!
600.000 gange om dagen forsøger nogen at hacke andres profiler!
Facebook er blåt, fordi skaberen Mark Zuckerberg er farveblind over for rød og grøn, og blå ser han tydeligst af alle farver.
Du kan ikke blokere Mark Zuckerberg på Facebook. Haha!
”Like”-knappen på Facebook blev i første omgang kaldt ”awesome” (”sejt”, red.), inden hjemmesiden startede.
For hvert minut der går, bliver der trykket like 1,8 millioner gange på Facebook!
Og for hver dag bliver der delt 350 millioner nye billeder.
I 2013 donerede Mark Zuckerberg en milliard dollars til velgørenhed, hvilket var mest af alle amerikanere det år.
Disneyland er det sted, hvor flest har ”tjekket ind” på Facebook.
Den gennemsnitlige Facebook-bruger er på 40 minutter om dagen. Vi er der nok lidt mere, hi hi!
Da Facebook startede, arbejdede der en mand ved navn Steve Chen i et par uger. Han fik dog sin egen idé og forlod Facebook. Hans idé hed YouTube.
Mark Zuckerberg synes ikke, det var en god idé at kunne dele billeder til at starte med. Det er nu den mest populære funktion på Facebook overhovedet.
En undersøgelse har vist, at hver tredje skilsmisse i USA har noget at gøre med Facebook. What?!