Det sker

Nye, cool ændringer til dine Facebook-beskeder

Af Stine Kærsgaard 26. marts 2015
Bemærk at denne artikel er mere end et år gammel.
Læs med her, og find ud af, hvordan Messenger gør tracking af din pakkepost samt deling af indhold fra andre apps muligt.

Facebook har præsenteret to nye opdateringer til deres Facebook Messenger-app - Messenger Business og Messenger Platform.

Det er nogle ret vilde opdateringer, for det kan gøre din hverdag ret meget lettere!

Messenger Business:
Med den her opdatering kan du undgå at få en masse mails på din ordre, når du har bestilt et par nye sko eller en gave, og du vil ind og tjekke, hvor langt den er. Messenger Business gør det nemlig muligt at modtage oplysningerne om ordren direkte i din Messenger-indbakke.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Læs også: 15 ting du ikke bedste om Facebook

Ikke nok med, at du vil kunne få besked om, at dine nye yndlings-sneaks er sendt af sted, du vil faktisk også have mulighed for at kommunikere med firmaet direkte gennem Messenger. Det er supersmart, hvis du gerne vil ændre størrelsen eller farven. Så skriver du bare til firmaet direkte i Messenger-appen, og hurtigst muligt svarer de dig for at bekræfte, at de har modtaget dine ændringer.

Messenger Platform:
Den her tilføjelse er ret fed, da du har mulighed for at bruge andre apps, mens du stadig er inde i Messenger. Måske har du irriteret dig over, at du ikke har kunnet bruge appen Giphy, så du kan sende GIF'er til dine venner eller appen Bitmojo i Messenger.

Læs også: Facebooks sejeste funktion ever hjælper deprimerede

Men med Messenger Platform vil du fra Messenger kunne blive sendt direkte over i den app, som du ønsker at bruge.

Ret cool - og man kan dermed spare en del tid og fumleri i forbindelse med at skulle frem og tilbage i de forskellige apps.

Mark Zuckerberg, manden bag Facebook, har annonceret, at de to nye opdateringer vil komme inden for de næste to uger.

Vi glæder os!

15tingduikkevidsteomFacebook

Facebook startede som hjemmesiden ”Facemash”, hvor drenge fra Mark Zuckerbergs skole skulle vælge mellem piger fra samme skole og beslutte, hvem der var flottest. Der gik det op for Zuckerberg, at folk var vilde med at se deres virkelige venner på internettet.
Facebook hed først thefacebook.com.
Smartphone-brugere med Facebook installeret åbner i gennemsnit app’en 14 gange om dagen. Wow!
600.000 gange om dagen forsøger nogen at hacke andres profiler!
Facebook er blåt, fordi skaberen Mark Zuckerberg er farveblind over for rød og grøn, og blå ser han tydeligst af alle farver.
Du kan ikke blokere Mark Zuckerberg på Facebook. Haha!
”Like”-knappen på Facebook blev i første omgang kaldt ”awesome” (”sejt”, red.), inden hjemmesiden startede.
For hvert minut der går, bliver der trykket like 1,8 millioner gange på Facebook!
Og for hver dag bliver der delt 350 millioner nye billeder.
I 2013 donerede Mark Zuckerberg en milliard dollars til velgørenhed, hvilket var mest af alle amerikanere det år.
Disneyland er det sted, hvor flest har ”tjekket ind” på Facebook.
Den gennemsnitlige Facebook-bruger er på 40 minutter om dagen. Vi er der nok lidt mere, hi hi!
Da Facebook startede, arbejdede der en mand ved navn Steve Chen i et par uger. Han fik dog sin egen idé og forlod Facebook. Hans idé hed YouTube.
Mark Zuckerberg synes ikke, det var en god idé at kunne dele billeder til at starte med. Det er nu den mest populære funktion på Facebook overhovedet.
En undersøgelse har vist, at hver tredje skilsmisse i USA har noget at gøre med Facebook. What?!