Det sker

Facebook får seje Snapchat-funktioner

Af Susie Pedersen 1. juli 2015
Bemærk at denne artikel er mere end et år gammel.
Vi elsker de nye muligheder, når man uploader billeder på Facebook.

Måske har du allerede opdaget, at Facebook har fået MANGE flere muligheder, når man vil uploade et billede? Det er i hvert fald vær at afprøve, for nu kan du både lægge et filter direkte på dit billede fra Facebook og skrive over det – ligesom du kan på Snapchat.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Læs også: God Facebook-stil

Derudover kan du lægge emojier på dine billeder, som Facebook dog kalder klistermærker, og så kan du selvfølgelig skifte farve på din billedtekst, hvis du har lyst til det.

Det er som om, at Facebook har fået lidt inspiration fra Snapchat, og faktisk prøvede de også at købe appen tilbage i 2013, da Snapchat begyndte at slå igennem, så allerede der var Facebook-folkene vilde med mulighederne i det sociale medie.

Læs også: Vidste du det her om Snapchat?

Vi er vilde med funktionerne og synes, det er sejt, at de nu også er på Facebook. Kommer I til at bruge billedværktøjerne?

I galleriet herunder kan du se, om du vidste de her 15 ting om Facebook.

15tingduikkevidsteomFacebook

Facebook startede som hjemmesiden ”Facemash”, hvor drenge fra Mark Zuckerbergs skole skulle vælge mellem piger fra samme skole og beslutte, hvem der var flottest. Der gik det op for Zuckerberg, at folk var vilde med at se deres virkelige venner på internettet.
Facebook hed først thefacebook.com.
Smartphone-brugere med Facebook installeret åbner i gennemsnit app’en 14 gange om dagen. Wow!
600.000 gange om dagen forsøger nogen at hacke andres profiler!
Facebook er blåt, fordi skaberen Mark Zuckerberg er farveblind over for rød og grøn, og blå ser han tydeligst af alle farver.
Du kan ikke blokere Mark Zuckerberg på Facebook. Haha!
”Like”-knappen på Facebook blev i første omgang kaldt ”awesome” (”sejt”, red.), inden hjemmesiden startede.
For hvert minut der går, bliver der trykket like 1,8 millioner gange på Facebook!
Og for hver dag bliver der delt 350 millioner nye billeder.
I 2013 donerede Mark Zuckerberg en milliard dollars til velgørenhed, hvilket var mest af alle amerikanere det år.
Disneyland er det sted, hvor flest har ”tjekket ind” på Facebook.
Den gennemsnitlige Facebook-bruger er på 40 minutter om dagen. Vi er der nok lidt mere, hi hi!
Da Facebook startede, arbejdede der en mand ved navn Steve Chen i et par uger. Han fik dog sin egen idé og forlod Facebook. Hans idé hed YouTube.
Mark Zuckerberg synes ikke, det var en god idé at kunne dele billeder til at starte med. Det er nu den mest populære funktion på Facebook overhovedet.
En undersøgelse har vist, at hver tredje skilsmisse i USA har noget at gøre med Facebook. What?!