Det sker

Stor Instagram-ændring på vej

Af Stine Kærsgaard 16. marts 2016
Bemærk at denne artikel er mere end et år gammel.
Wow, mange mennesker er vrede over det, som Instagram nu vil gøre…

Flere sociale medier har allerede gjort det, som Instagram nu har tænkt sig at gøre, og det kommer til at få ret stor betydning for, hvad du kommer til at se, når du scroller gennem dit feed!

Læs også: Teen-piger afslører: det gør Instagram ved os

Instagram vil nemlig fremover styre rækkefølgen på dit feed for dig, så du angiveligt vil få de posts som, det sociale medie vurderer, er mest relevante for dig. Det vil blive baseret på, hvad du før har liket, hvem du er mest i kontakt med, hvilke profiler du følger og så videre.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Ændringen sker, da der ifølge Instagram har været problemer med feedet, som det ser ud nu, hvor postene ligger i rækkefølge efter det tidspunkt, som de er blevet oprettet på. Instagram lover dog, at alle opslag stadig vil være der, men at de ikke vil komme i kronologisk rækkefølge mere.

Læs også: Førstehjælp til din Instgram-profil

Reaktionerne har været ret blandede, og på de sociale medier kan man virkelig se, at mange folk er ret sure over det. Det er endnu ikke sikkert, hvornår den nye ændring vil træde i kræft.

De her ting vidste du ikke om Instgram:

Detvidstedu(måske)ikkeomInstagram

Instagram blev skabt af to fyre i 2010.
Facebook købte Instagram for en milliard dollars i 2012.
Der er flest, der bruger Instagram i USA, Brasilien og Japan.
New York er den mest taggede by.
83 procent af alle delinger har et hashtag med i teksten.
De mest populære hashtags er #love og #selfie.
70 procent af alle, der er på Instagram, bruger app’en mindst en gang om dagen.
Der bliver trykket like 8500 gange I SEKUNDET på Instagram. Wow!
Og der bliver skrevet 1000 kommentarer i sekundet.
Og det mest likede billede nogensinde er Kim Kardashians og Kanye Wests bryllupsbillede, der har over 2,5 millioner likes.
Før Kim og Kanyes billede var det Justin Bieber, der havde rekorden for flest likes.
Filteret Mayfair er det filter, der giver flest likes til et billede. Vildt!
Nike og Starbucks er to af de brands, der bliver fulgt af allerflest brugere.
Det lyder helt vildt, men 37 procent af alle Instagram-brugere har aldrig delt et billede.
På trods af de mange seje filtrere, bliver de fleste billeder delt uden et filter.