Det sker

Instagram samler videoer på en HELT ny måde

Af Stine Kærsgaard 18. april 2016
Bemærk at denne artikel er mere end et år gammel.
Nu bliver det meget federe at gå på jagt i insta-video-junglen.

Elsker du at se videoer på Instagram, men synes du nogle gange, at det godt kan være lidt svært at finde frem til de allerbedste, som matcher dine interesser helt vildt godt?

Instagram vil nu indføre et ny funktion, som gør det meget mere overskueligt at finde nye, nice videoer.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Læs også: Sådan ser du dine mest likede Instagram-billeder

Under en ny fane, som kommer til at hedde; ”Videoer du vil kunne lide”, vil du nemlig have mulighed for at gå på opdagelse i en masse videoer. Fanen vil altså være ligesom den opdagelses-fane, som du kender nu, men bare KUN indeholde videoer.

Foruden at videoerne nu vil blive samlet et sted, så har Instagram også planer om at opdele videoerne under forskellige emner, så du nemt kan finde frem til det, som du præcis søger.

Læs også: Teen-piger afslører: Det gør Instagram ved os

Vi synes altså, at det lyder som en ret god forbedring. Ser du tit videoer på Instagram?

De her ting vidste du (måske) ikke om Instagram:

Detvidstedu(måske)ikkeomInstagram

Instagram blev skabt af to fyre i 2010.
Facebook købte Instagram for en milliard dollars i 2012.
Der er flest, der bruger Instagram i USA, Brasilien og Japan.
New York er den mest taggede by.
83 procent af alle delinger har et hashtag med i teksten.
De mest populære hashtags er #love og #selfie.
70 procent af alle, der er på Instagram, bruger app’en mindst en gang om dagen.
Der bliver trykket like 8500 gange I SEKUNDET på Instagram. Wow!
Og der bliver skrevet 1000 kommentarer i sekundet.
Og det mest likede billede nogensinde er Kim Kardashians og Kanye Wests bryllupsbillede, der har over 2,5 millioner likes.
Før Kim og Kanyes billede var det Justin Bieber, der havde rekorden for flest likes.
Filteret Mayfair er det filter, der giver flest likes til et billede. Vildt!
Nike og Starbucks er to af de brands, der bliver fulgt af allerflest brugere.
Det lyder helt vildt, men 37 procent af alle Instagram-brugere har aldrig delt et billede.
På trods af de mange seje filtrere, bliver de fleste billeder delt uden et filter.