fra_one_direction_til_rihanna_se_udviklingen_i_celebrity_skoenhedsprodukter
Skønhed

Fra One Direction til Rihanna: Se udviklingen i celebrity skønhedsprodukter

Af Josephine Sjelhøj 18. februar 2021
Bemærk at denne artikel er mere end et år gammel.
Har du også et lager af skønhedsprodukter fra kendisser? Så er du helt sikkert ikke alene. Med produkter fra stjerner som Britney Spears og Rihanna er det svært at holde sig tilbage, når man er på udkig efter noget nyt til skønhedsrutinen. Vi har samlet nogle af de mest mindeværdige beautybrands fra vores yndlingskendisser.

Havde du en hel samling af One Direction-parfumer i 2014? Og var du også en af dem, der satte en alarm på din telefon, så du kunne købe en af Kylie Jenners lipkits, inden de blev udsolgt? Så er celebrity skønhedsprodukter helt sikkert noget, du kender til.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

I de seneste år har flere og flere kendisser udvidet deres talenter, så de ikke kun ”nøjes” med at udgive catchy popsange eller lave store Hollywoodfilm. Den helt store trend er nemlig at producere sine helt egne skønhedsprodukter, men det er faktisk ikke noget nyt fænomen.

Celebrity skønhedsprodukter plejede at være reserveret til store kendisser, som solgte parfumer, der matchede deres sange, såsom da Taylor Swift lavede sin ’Wonderstruck’-parfume til ære for sangen ’Enchanted’, eller Britney Spears’ utallige parfumer der ændrede udseende hver gang hun udgav et nyt album.

LÆS OGSÅ: Makeup-trend: Denne mascara har taget internettet med storm

Med stigningen af skønhedstutorials’ popularitet, er der kommet et helt nyt syn på hudpleje og makeup, og derfor er kendisserne naturligvis også begyndt at se den vej, når de udvikler skønhedsprodukter.

I dag er det blevet så moderne for kendisser at lave en form for skønhedslinje, at de nu dominerer en stor del af skønhedsindustrien med deres vilde makeupbrands.

LÆS OGSÅ: Sådan får du Billie Eilishs glossy læber

Se med i galleriet herunder, hvor vi har samlet nogle af de mest mindeværdige beautybrands fra vores yndlingskendisser.

Seudviklingenicelebrityskønhedsprodukter

Britney Spears Udover at være en af de største popstjerner i verden, så er Britney Spears også kendt for at være en af de første kendisser, der udgav parfumer. Siden Britneys første parfume ’Curious’ udkom i 2004, har hun stort set udgivet minimum en om året – faktisk har hun i alt lavet hele 28 parfumer i løbet af sin karriere.Den mest ikoniske Britney-parfume er uden tvivl ’Fantasy’, som eksisterer i 14 forskellige versioner, og som altid matcher Britneys mest populære sange. En af de mest mindeværdige ’Fantasy’-parfumer er ’Circus’-versionen, hvor den smukke blå flaske med røde sten er inspireret af coveret til albummet af samme navn.
Foto: PR - Britney Spears: Circus Fantasy
One DirectionHvis du, ligesom os, er kæmpe Directioner, kan du måske huske dengang, de også lavede parfumer. 1D-drengene nåede at lave 4 parfumer, der alle duftede præcis som de så ud – nemlig som en blanding af lyserødt slik og de fineste blomster. I modsætning til mange andre kendisser, udforskede One Direction ikke andre dele af skønhedsbranchen udover parfumer. De er også nogle af de få, der (desværre) hurtigt stoppede produktionen. Selvom vi er taknemmelige for, at 1D-stjernerne i dag fokuserer på det, de er allerbedst til, kan vi ikke lade være med at spekulere over, hvilke andre skønhedsprodukter, de kunne finde på. Måske en serie med hårprodukter inspireret af Harry Styles? Vi kan kun drømme…
Foto: PR - One Direction: Our Moment
Ariana Grande Ariana Grande er en af de popstjerner, der stadig laver parfumer – og heldigvis for det. Sangerinden har udgivet 5 parfumer i løbet af sin karriere, og det nyeste skud på stammen er ’R.E.M’ fra 2020, der er inspireret af hendes sang af samme navn. Noget tyder dog på, at Ariana har planer om at producere andet end parfumer. En kilde har afsløret, at hun har taget patent på navne til skønhedsprodukter, så mon ikke vi snart får dem at se? Vi drømmer om en Ari-eyeliner, der er inspireret af hendes ikoniske look.
Foto: PR - Ariana Grande: Ari
Kylie Jenner Hvem havde forudset, at det yngste medlem af Kardashian/Jenner-klanen ville blive en af verdens største forretningskvinder? Da Kylie Jenner tilbage i 2015 udgav sine første 3 lip kits, startede hun en makeup-revolution, der har ændret hele skønhedsbranchen permanent. I dag har hun et helt imperium af makeup med alt fra øjenskygge og falske øjenvipper til solcreme og håndsprit. Når man bliver en af verdens førende skønhedsguruer, sker det ikke uden kritik, og sådan har det selvfølgelig også været i Kylies tilfælde. ’Kylie Cosmetics’ er blandt andet blevet kritiseret for sin kollektion af makeupbørster, der kostede over 2000 kr., og for sine concealers, som blev kaldt en ”udnyttelse af diversitet”.
Foto: PR - Kylie Cosmetics
Rihanna Hvis man er vild med makeup, er Rihannas ’Fenty Beauty’ helt sikkert en af favoritterne. Rihannas formål med brandet var at inspirere alle kvinder uanset, hvordan de ser ud. ’Fenty Beauty’ er derfor kendt som et af de mest mangfoldige skønhedsserier nogensinde. Med ’Fenty Beauty’ blev Rihanna en af de første popsangere, der eksperimenterede med skønhedsprodukter, som ikke var parfumer, og man må sige, at det har været en succes. Sidenhen har flere stjerner, såsom Lady Gaga og Kesha, også kastet sig ud i at producere makeup.
Foto: PR - Fenty Beauty
Millie Bobby BrownI 2019 blev ’Stranger Things’-stjernen den næste i rækken til at udvikle sit eget skønhedsbrand, ’Florence By Mills’. Selvom det blev taget godt imod, har mange fans undret sig over, om Millie egentlig bruger sine egne produkter. I en video, hvor hun demonstrerede hudplejeprodukterne, opdagede hendes fans, at hun lod som om, at hun anvendte dem. Det har fået dem til at stille spørgsmålet: ”Er produkterne egentlig gode, hvis de ikke er gode nok til Millie?” Flere hudplejeeksperter har alligevel rost Millies skønhedsprodukter for at være et godt ”starter kit” for teenagere, der lige er begyndt at interessere sig for makeup og hudpleje.
Foto: PR - Florence By Mills
Selena Gomez Selena Gomez er en af de seneste superstjerner, der har udviklet sit helt eget beautybrand, ’Rare Beauty’. Ligesom Rihanna, fokuserer Selena på diversitet og mangfoldighed med sit brede udvalg af produkter, der inkluderer foundation og concealer i 48 forskellige farvenuancer. Alle produkterne er også designet, så de er nemmere at bruge for personer med kroniske sygdomme, såsom gigt. Noget af det særlige ved Selenas makeup-linje er dens fokus på mental sundhed. Selena startede en fond samtidig med ’Rare Beauty’, som har et mål om at samle $100 millioner ind over de næste 10 år. Pengene skal gå til diverse organisationer, der hjælper mennesker, som kæmper med deres mentale helbred.
Foto: PR - Rare Beauty