Det sker

Undgå at blive ”set” i dine Facebook-samtaler

Af Oliver Kokholm Ungermann 22. april 2015
Bemærk at denne artikel er mere end et år gammel.
Er du træt af, at andre ved, hvornår du har set deres beskeder på Facebook? Nu kan du slå ”set”-funktionen fra supernemt!

Har du ikke lyst til, at dine veninder eller dit crush skal vide, hvornår du har set deres beskeder på Facebook? Så er der godt nyt til dig!

Læs også: Sådan sletter du din Facebook-profil

Der findes nemlig måder at slå funktionen fra, selv om man ikke kan gøre det direkte på Facebook, skriver det amerikanske medie Popsugar.

Hvis du bruger Google Chrome, kan du installere tilføjelsesprogrammet Facebook Unseen, som helt automatisk slår ”set”-funktionen fra, så du igen kan læse dine beskeder, uden andre ved det. Smart!

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Læs også: Nye, cool ændringer til dine Facebook-beskeder

Det eneste negative ved programmet er, at du må leve med at have en masse notifikationer for ulæste beskeder. De bliver nemlig først fjernet, når du har ”set” beskeden.

Vil du benytte dig af tricket, eller har du ikke noget imod at vise, hvornår du har set beskederne?

Troede du, du vidste alt om Facebook? Få 15 overraskende facts i galleriet!

15tingduikkevidsteomFacebook

Facebook startede som hjemmesiden ”Facemash”, hvor drenge fra Mark Zuckerbergs skole skulle vælge mellem piger fra samme skole og beslutte, hvem der var flottest. Der gik det op for Zuckerberg, at folk var vilde med at se deres virkelige venner på internettet.
Facebook hed først thefacebook.com.
Smartphone-brugere med Facebook installeret åbner i gennemsnit app’en 14 gange om dagen. Wow!
600.000 gange om dagen forsøger nogen at hacke andres profiler!
Facebook er blåt, fordi skaberen Mark Zuckerberg er farveblind over for rød og grøn, og blå ser han tydeligst af alle farver.
Du kan ikke blokere Mark Zuckerberg på Facebook. Haha!
”Like”-knappen på Facebook blev i første omgang kaldt ”awesome” (”sejt”, red.), inden hjemmesiden startede.
For hvert minut der går, bliver der trykket like 1,8 millioner gange på Facebook!
Og for hver dag bliver der delt 350 millioner nye billeder.
I 2013 donerede Mark Zuckerberg en milliard dollars til velgørenhed, hvilket var mest af alle amerikanere det år.
Disneyland er det sted, hvor flest har ”tjekket ind” på Facebook.
Den gennemsnitlige Facebook-bruger er på 40 minutter om dagen. Vi er der nok lidt mere, hi hi!
Da Facebook startede, arbejdede der en mand ved navn Steve Chen i et par uger. Han fik dog sin egen idé og forlod Facebook. Hans idé hed YouTube.
Mark Zuckerberg synes ikke, det var en god idé at kunne dele billeder til at starte med. Det er nu den mest populære funktion på Facebook overhovedet.
En undersøgelse har vist, at hver tredje skilsmisse i USA har noget at gøre med Facebook. What?!

Læs mere om