Det her kommer jo til at ændre Facebook fuldstændig!
Tilbage i oktober meldte Facebook ud, at de var i gang med at teste nogle alternativer til den klassiske ”like”–knap, som man bruger, når man synes noget, nogle af ens venner har lagt op, er nice.
Og nu er Facebook så endelig kommet frem til, hvilke forskellige emojier – eller humørikoner om man vil – der skal kunne bruges i stedet for ”like”-knappen, og det er jo ret praktisk, for nogle gange kan statusopdateringer godt være sørgelige, og andre gange har man brug for at vise, at man flipper lidt mere ud over noget end bare at give et ”like” … Er I klar til at høre, hvilke emoji-ikoner der kommer?!
Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.
Okay, her kommer de: Du vil fremover kunne trykke på en ”sur”-emoji, en ”ked af det”-emoji, en ”wow”-emoji, en ”haha”-emoji og en ”love”-emoji. En ”yay”-emoji var også på tale, men den blev fjernet, da Facebook mente, den lignede ”like”-knappen for meget.
For at få ikonerne frem skal du holde ”like”-knappen nede, og så vil de nye emojier komme frem. Når du selv poster noget, så vil det også fremgå, hvor mange af hver emoji du har fået fra dine venner.
De nye Facebook-emojier skulle være lige på trapperne, og vi håber virkelig, der ikke går så lang tid endnu!
Her er 15 ting, som du måske ikke vidste om Facebook:
15tingduikkevidsteomFacebook
Facebook startede som hjemmesiden ”Facemash”, hvor drenge fra Mark Zuckerbergs skole skulle vælge mellem piger fra samme skole og beslutte, hvem der var flottest. Der gik det op for Zuckerberg, at folk var vilde med at se deres virkelige venner på internettet.
Facebook hed først thefacebook.com.
Smartphone-brugere med Facebook installeret åbner i gennemsnit app’en 14 gange om dagen. Wow!
600.000 gange om dagen forsøger nogen at hacke andres profiler!
Facebook er blåt, fordi skaberen Mark Zuckerberg er farveblind over for rød og grøn, og blå ser han tydeligst af alle farver.
Du kan ikke blokere Mark Zuckerberg på Facebook. Haha!
”Like”-knappen på Facebook blev i første omgang kaldt ”awesome” (”sejt”, red.), inden hjemmesiden startede.
For hvert minut der går, bliver der trykket like 1,8 millioner gange på Facebook!
Og for hver dag bliver der delt 350 millioner nye billeder.
I 2013 donerede Mark Zuckerberg en milliard dollars til velgørenhed, hvilket var mest af alle amerikanere det år.
Disneyland er det sted, hvor flest har ”tjekket ind” på Facebook.
Den gennemsnitlige Facebook-bruger er på 40 minutter om dagen. Vi er der nok lidt mere, hi hi!
Da Facebook startede, arbejdede der en mand ved navn Steve Chen i et par uger. Han fik dog sin egen idé og forlod Facebook. Hans idé hed YouTube.
Mark Zuckerberg synes ikke, det var en god idé at kunne dele billeder til at starte med. Det er nu den mest populære funktion på Facebook overhovedet.
En undersøgelse har vist, at hver tredje skilsmisse i USA har noget at gøre med Facebook. What?!